Co to jest pozycjonowanie oraz optymalizacja SEO?
- Pozycjonowanie – jest to szereg zabiegów mających na celu podniesienie pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach Google, Bing, Yahoo etc. Poprzez zabiegi mamy na myśli przede wszystkim optymalizacje SEO oraz budowanie profilu linkowego, potocznie zwanym backlinkami, czyli wysokiej jakości linkami zwrotnymi prowadzącymi do naszej strony internetowej. Backlinki to najważniejszy czynnik w pozycjonowaniu stron WWW. Do tego dochodzi również nieustanne kontrolowanie i analizowanie danych, które pozwalają podejmować najtrafniejsze decyzje.
- Optymalizacja SEO – przed przystąpieniem do pozycjonowania, należy przeprowadzić audyt SEO naszej strony internetowej i przeprowadzić niezbędne optymalizacje SEO. Musimy zadbać o najszybszą możliwą szybkość naszej strony, ponieważ jest to bardzo istotny sygnał dla wyszukiwarek. Następnym krokiem jest wyszukanie oraz optymalizacja słów kluczowych odpowiednio dobranych pod kątem naszego biznesu oraz konkurencji. Z kolejnym krokiem musimy zadbać o wysokiej jakości opisy oraz tytuły poszczególnych stron dostępnych w obrębie naszej witryny. Ostatnim etapem jest treść, czyli informację, które będą dostępne na Twojej stronie, ale zarazem użyteczne dla Twoich klientów.
Czy warto pozycjonować swoją stronę internetową?
Zdecydowanie TAK!
Pozycjonowanie strony internetowej to najlepsza forma długofalowej reklamy. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu będziemy w stanie pojawić się na pierwszej stronie wyników Google, dzięki czemu będziemy posiadać dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Badania dowodzą, że minimalny odsetek użytkowników internetu zagląda na drugą i trzecią stronę wyników z wyszukiwarek.
Profesjonalne pozycjonowanie pomoże w budowaniu Twojej marki oraz wizerunku firmy, co przełoży się na wzrost zainteresowania, efektywnie zwiększając Twoje zyski oraz zapewniając dynamiczny rozwój. Pojawienie się na pierwszej stronie z wynikami, to prosta droga do sukcesu.
Dla kogo pozycjonowanie stron WWW?
Każda strona firmowa musi znaleźć się na pierwszej stronie z wynikami jeżeli poważnie myślisz o jakimkolwiek sukcesie.
Cały sukces sklepu internetowego opiera się właśnie na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Jeżeli nie pojawisz się na pierwszej stronie, to Twoi klienci Cię nie znajdą.
Użyteczne informacje są zawsze wysoko rankowane przez Google, co ułatwia pozycjonowanie. Zazwyczaj wystarcza audyt SEO oraz zastosowanie optymalizacji, a profil linkowy przeważnie jest budowany przez samych użytkowników strony.
Podobnie jak w przypadku stron informacyjnych, pozycjonowanie blogów jest łatwiejsze, niż w przypadku stron firmowych oraz sklepów z branż bardzo konkurencyjnych. Blogi zazwyczaj rankują w swoich wybranych niszach. Ale jak w każdym innym przypadku, jakościowy link zawsze pomoże zapewnić pierwsze miejsce w wyszukiwarce.